Wednesday, January 25, 2012

gemuk

Hye2! :))

Korang sakit ati x bila org ckp, "Ko ni gemuklah". "Ko da makin tembam". "Ko ni mkn byk sbb tu gemuk". "Ko xreti nk diet ke?" or orang panggil korang "GEMUK", "LEMAK" n macam2 lg la...

Penah kena x?Or de yg lg truk dr ni?If ada, skang ni aku nk kongsikn ngn korang pe aku wt bila nk sabar ngn kata-kata kesat ni...

  1. Korang buat bodoh je bila dorang ckp cmtu..korang ckp je dlm ati o kuat2, "ko yg gemuk xsdr diri." even die kurus keding..ahaha
  2. Korang control mkn..ssh kn nk control mkn? tips dia senang je..korang mkn slow gler nk mmpos..biar ar orang nk mrh pun..korang senyum je...sbb bila mkn slow2 ni cpt kenyang.. got it?
  3. Selalu lapar tgh2 mlm o org slalu ajk mkn mlm? senang je nk handle bnde 2..korang gosok gigiawl2..n ble orang ajk mkn o korang lapar ingt kn la diri yg korang da gosok gigi..confirm selera mkn da xde! :)
  4. Makan makanan jgn smpai licin..bkn nk membazir tp aku slalu wt..if da slalu wt ruang perut makin kecik..so, cmni if xnk takut membazir korangpaksa orang lain mkn o suap je kt mulut spe2..senangkn?
  5. Amalkan minum air mineral n limau suam..anggap je la korang takut kencing manis da tua nnt..confirm nk minum air gas, berais n manis kita akn pk byk kli.. :)
  6. Korang sume mls nk jogging o bersukan kn?aku tau 2 sbb aku pun sme..orang ckp cmne pun aku tetap ssh nk wt..so, xpyh jogging sgt pun xpe..justrenggangkan badan wt senaman ringan yg leh kuruskan pinggang n peha pun da cukup baik.. :))
  7. Cara yang last ni aku rse paling effective ngn cara korang perasan kurus..tgk dpn cermin korang ckp je dlm hati, "kurus gk aku ni." ckp dlm hati je tau takut org ingt kita gler plak kn? bila kita slalu ckp kita kurus n mind set kita pun ckp kita kurus.. n INSYAALLAH kita boleh kurus! :)
Selamat mencuba! :D

No comments: