Monday, November 19, 2012

sekadar kata

assalamualaikum.
bukan tulisan biasa 
bukan tulisan luar biasa
hanya sekadar kata 
yang tertaut dihati secara normal

kerana aku juga manusia biasa 
tak kan lari dari realiti
sebaik saja aku tahu 
aku rasa apa yang diorang rasa
sebaik saja aku tahu
aku tahu sepertimana apa yang diorang tahu
dan aku kayu
tenang tanpa sebarang kata untuk luahkan rasa
sebab aku ?
mahu mampu ke ?
aku sanggup ke ?
atau 
aku sendiri hanyut terkejut oleh suara mereka
atau 
aku yang terkedu hilang nada jiwa untuk lafazkan katahati


aku diam sebenarnya aku 
lebih sensara dari apa yang tertentera
aku senyum 
sebenarnya aku lebih teruk dari apa yang dilihat
naluri aku tak mampu menafsir 
atau aku sendiri yang kebuntuan

ya allah,
aku tak tahu aku mampu ke hadapi semua benda ni serentak
aku mengerti semakin dewasa semakin payah cabaran
tapi sejak aku lahir ternyata sudah lama payah
aku tak punya jiwarasa untuk ku karang jadi ayat


* tertekan sgt dgn sume bnda ni .

No comments: