Wednesday, April 3, 2013

akulah aku

assalamualaikum..
lama sgt biakan blog kesepian , mungkin sebab tak mahu kongsi cerita skarang 
banyak sangat benda berlaku kan .
tapi kadang2 kita sebagai mnusia ni banyak lalai dari yang betul

hari ni nak story sal hati yang ikhlas.
bukan mudah  nak ikhlaskan hati kita ni kadang2.
terutama dalam memaafkan seseorang yang kita rasa memang tak mampu nak maafkan .
ye mungkin sebab apa yang terjadi antara kita dan dia menyebabkan kita hilang 
rasa hormat hilang rasa syang dan hilang rasa untuk kenal dia terus

jujurlah kan sebagai seorg mnusia kita xkan boleh lari dari suarakan rasa sakit 
hati kita yang kita pemdam
makin lama makin payah untuk difahami
dan makin lama mungkin kita je yg boleh faham hati kita sendiri
org yg dekat dgn kita mgkin hanya boleh rasa itu ini
dan rajin sgt buat pernilaian
tapi tetap akulah aku
maknanya aku yg boleh fhm apa aku rasa

tak banyak pom aku mintak dari kau sebaris kata maaf 


akulah aku 
yang selalu berlembut hati walau dah bape kali ianya terjadi antara kita 
dulu mungkin hati aku keras sgt
tapi rasa apa yg masih tinggal untuk kau hingga aku rasa 
waktu ini aku kena biarlah dulu hold dulu rasa tu buat sementara 
biarkan la rasa itu dan ego kau jauh kejap

jujur aku akui 
aku tak pernah lupa cara kau layan aku 
apa lagi libatkan maruah aku depan kwn2 yg lain
tapi aku hadap jugak peragai kau
 sebab bagi aku manusia akan berubah 
dan aku akui aku selalu tggu waktu kau  berubah

mgkin juga aku bodoh 
aku rasa tu kdg2
sebab ? logik ke kau berubah ?

kuasa tuhan kan
perkara tu berlaku dan kau.....
ye aku masih terluka 
tapi takla aku kejam

yg aku nk sampaikan 
mmg aku ikhlaskan dri jga kau
serius tak smpai hati nk tgok ko cmtu
rasa tu sndri dtg bukan aku buat2
dan aku tak paksa dri aku utk buat

tersentuh hati aku kot
dan aku anggap ko betol2 kali ni
aku doakan ksihatan ko 
dan aku akan cuba maafkan kau 
aku msih cuba 
maafkan aku sebab masih tak mampu lupa kan
sume dan maafkan kau sepenuhnya
masa mungkin boleh merubah segalanya
dan mgkin satu saat kita boleh duk satu meja makan kfc lagi
sapa tahu kan

cuma satu jgn buat lagi 
dan jgn buat pada org lain

aku belajar dri seseorg kdg2 kita kena luahkan apa yg kita rasa dgn sungguh2
yg perlu yg pnting kita jujur dan ikhlas luahkan apa yg kita rasa
mgkin cra penulisan sy bbza dgn awk
tapi apa yg sy nk smpaikan ni sme tetap dari hati
thanks jadkan sy mampu bkata2 sperti ini skrg.
juga bangga ada kwn yB cm hang.


notakki :  ikhlas dari hati aku kali ni :) 
bukan copy paste kyra kaizen tw :)


No comments: