Sunday, April 18, 2010

gulai

tataw lagi nk say much word act.
aku stunt ilang terus rase2 yg ade lam aty ni wut the most trajedy!
kdg2 we nver appriacte sumbdy thre in front us.we nver take time 2 do so.me?i done.
why sumtyme the thing happen because the small reason.i sad :(
really do hate coz been in the situasion really do not noe why it is happen .

tataw lg nk start cmne.tataw lgy nk ceritekan cmne bila bnda yg kite xmahu blaku ttp blaku
keadaan yg xsepatutnye .kerna sbb yg tak sehebat mne
haruskah kerna pkara yg begitu dia melemparkan kata2 kesat
itupom pada insan yg terpenting dlm hidupnya.
insan yg ada disisinya selalu .

sapepom yg terbaca dis blog will never ever noe wut to feel
guess wut i do so .even,dis is the reason why i write.
only want u all outthre not doin dis kind of act.

kerana sbb yg terlalu nipis ,pai aku lansung tak jangka.
dia boley kate yg mak dia jage dia mcm setan selame ni.
apa ke dose lah anak mcm ni dilahirkan ,apakah durjane hari yg dia dilahirkan.apakah dose yg dia lakukan di abad lalu.apakah perasaan dia berkata sebegitu kejam .
tu pom kepada ibunya sendiri.bukan ibu tiri atau ibu angkat.atau ibu susu.tapi yang teragung ibu kandung.
ibu yg telah mengandungkannya selama 9 bulan 10 hari (ats org gak la )
ibu yg lelahirkan nya dlm keadaan yg dia sendiri tak pernah tahu bgaimana rasa.
ibu yg menitiskan aer mata kegembiraan apabila dia dilahirkan.
ibu yg telah myusukan dia dan mbesarkan dia hingga tahu mengenal segalanya
apakah ini anak?atau bertopengkan ******
aku tak tahu .apa label utk dia.
yg ALLAH aku sendiri tak punya kata2 yg tepat bgaimana utk perkatakan ttg dia di akhirnya
jika dia tidak memohon keampunan ibunya .
sesunggunya syurga dibwh tapak kaki ibu.
jika aku sndiri yg baru mdengarnya terasa pilu yg teramat sgt .hingga aer panas keluar dari mataku
apatah lg ibunya .yg berhadapan dgn situasi anak yg begitu
kerana kuah gulai yg tak seberapa dia sanggup berlaku sekejam itu pada ibunya
sungguhla.kata2 lah merupakam senjata yg paling bahaya sekali .
dengan kata2 ia bisa mbunuh seseorang dalam diam.

aku tataw knp aku terpanggel utk post kan sume ni pda blog aku
tapi atas dasar keprihatinan aku .aku mgambil peluang ini utk myedarkan pembaca blog ni.
'sesungguh nya ibu bapa merupakan ciptaan ug teragung dlm hidup kita.
memikirkan sume itu kita sebagai insan+anak tak sepatutnya melukakan hati mereka walaupom sebesar zarah .
pilu hati ini bila melihatkan apa yg terjadi didepan mata
mana rasa hormat dia pada ibunya sendiri.mana harga seorang ibu di matanya.mana semua perginya nilai dlm dirinya.mana semua rasa syg pergi.
ya ALLAH ,dia insan yg bergelar ibu.



No comments: