Thursday, April 12, 2012

adek kakak !


hi semua~~
assalamualaikum. dah lama tak berupdate blog ni kan. busy dengan test dan berbagai bagai assignment.
aku baru lepas tengok movie 'aku bukan tomboy'. ehm aku jarang tengok cerita melayu, tapi sebab ada scha alyahya, tak boleh nak buat apa la. kena tengok jugak :p
chantek kan dia? hee

dalam cerita tu kan ada sentuh pasal cinta kaum sejenis, pasal si bell lakonan halimah jongang dengan sam (salina saibi kot) yang tergila-gilakan si farisha (scha). teringat pulak kes dulu-dulu masa aku tingkatan 3.
jeng3~~


Masa aku tingkatan 3 dekat sek men ganu, aku telah menerima satu kejutan besar dari senior aku, pelajar tingkatan 1. Erm boleh kata secret admirer. Bagi macam2, surat, hadiah yang penuh kata2 cinta dan sayang. Malangnya, dia seorang perempuan.
Mula2 aku act macam biasa, ingat dia just nak ber-adik kkk angkat dengan aku je. Tapi makin lama, makin pelik bunyi surat dia yang memang tak pernah aku balas.



Bila dah makin kronik, aku mula jauhkan diri. Hadiah, surat semua aku suruh kawan aku pulangkan. Aku geli -____-‘’’



Aku tukar nombor telefon tapi malang lagi sekali, classmate lelaki aku yang bangang sikit pergi bagi nombor baru aku dekat dia. So, aku terpaksa tukar nombor telefon lagi dek tak tahan diganggu.



One day, satu pagi, setelah lama aku lari dari dia, aku nak pergi breakfast. Sumpah time tu aku lapar gila! Lepas subuh dekat surau terus siap2 pergi dewan selera nak makan. 



Tapi, baru suku jalan nak perdi dewan selera, aku Nampak dia dekat pondok depan blok aku and dia perasan aku datang. Dia jerit2 panggil nama aku and kejar!!! Aku apa lagi, bukak langkah seribu masuk dalam blok, masuk bilik, kunci. Aaa. Seharian aku tak makan hari tu sebab dia tunggu dekat luar.



Akhirnya, aku ambik keputusan nak face to face. Aku dah tak tahan. Berkesan. Dia dah tak kacau aku. Tapi…



Dia berubah angin ke kawan baik aku pulak. Hahahaha. Selamat~~



 p/s : tadi terbaca pasal perkahwinan gay arif alfian, student dari malaysia yang belajar di dublin. dikatakan hilang since tahun 2009, tup2 dah kawen pulak dengan mat saleh nama jonathan. yang buat aku rasa geram, dia kahwen pakai baju melayu, siap bersamping, bertengkolok. shame on him. *tapi maybe dia bukan melayu tapi nak malukan melayu ke, apa ke..i dunno, just aku geram. sekian



No comments: